Pages

Rabu

Pemasangan Window

Dalam pertemuan kali ini saya akan menerangkan satu lagi affiliate yang menarik perhatian saya, yang mana affiliate ini menerangkan bagaimana untuk kita melakukan installation window XP sendiri, Kerana apa yang membuatkan saya tertarik dengan Ebook ini, adalah kerana pada zaman sekarang ini pengunaan komputer amat meluas, jadi banyak faedahnya jika kita mampu melakukan installation window XP sendiri, Didalam Ebook ini ada menerangkan panduan bagaimana untuk melakukan installation window XP sendiri, antara panduannya ialah

Panduan 1
Panduan dan tips berkaitan dengan pemilihan komputer dan perkakasan, penjagaan keselamatan PC dan ringkasan aliran proses installation dilakukan.

Panduan 2
Panduan yang menerangkan tentang persediaan yang perlu dilakukan sebelum anda melakukan proses installation. Antara perkara berkaitan ialah membuat setup pada BIOS, mengenali partition dan melakukan format pada hard disk.

Panduan 3
Didalam bahagian ini pula menerangkan langkah-langkah untuk melakukan proses installation windows XP. Diterangkan dalam 30 langkah mudah dengan bantuan maklumat bergambar seperti yang ditunjukkan di dalam screenshot di bawah.

Panduan 4
Di dalam bahagian ini pula diterangkan tentang langkah-langkah melakukan proses installation Microsoft Office. Ia dipersembahkan melalui 7 langkah mudah melakukan installation dan disertakan dengan maklumat bergambar.

Panduan 5
Didalam bahagian ini pula menerangkan beberapa maklumat tambahan yang berkaitan selepas proses installation dilakukan. Antaranya ialah 7 langkah membuat proses installation Driver yang berkaitan dengan perkakasan. Install beberapa perisian sokongan seperti Acrobat Reader, Perisian Zip, Antivirus pilihan dan perisian Nero. Beberapa maklumat tambahan seperti membuat partition kedua, proses clean up, defragmentation dan setup TCP/IP untuk sambungan internet.

jadi kepada yang berminat, boleh lah Klik banner dibawah ini, untuk jadi ahli macam biasa lah, joint affiliate ok, sekian untuk pertemuan kali ini.


Ungkapan Bistari - "Inginkan mutiara selami lautan, Inginkan kebahagian sabarlah tempuhi dugaan, Inginkan kejayaan beranilah tempuhi cabaran, Ketahuilah setiap kepahitan terkandung 1001 kemanisan"

0 ulasan: